سهراب مَنش

۱۳۸۲ آبان ۱۷, شنبه

یک نامه به داریوش سجادی و سایت گویا
همانطور که قبلا گفته بودم سایت گویا آی.پی من را بسته است و به اینصورت خواسته تا کسانی نظیر من نتوانند در نظرخواهیهایی که بر بعضی از نوشته های سایت گویا میتوان نوشت، شرکت کنند. اینکه به راحتی میتوان اینگونه سدها را شکست و با یک آی.پی دیگر در این نظرخواهی ها شرکت کرد، برای همه کسانی که با اینترنت سر و کار دارند روشن است. ولی من ترجیح میدهم به جای نوشتن نظر در پای آن نوشته ها و به آنصورت، هر بار نظرم را بصورت ایمیل برای سایت گویا و این نویسنده بفرستم و یک کپی آن را نیز در وبلاگم بگذارم.
نوشته پائین ایمیلی است که من در رابطه با آخرین نوشته داریوش سجادی برای خودش و سایت گویا فرستاده ام.
نوشته ها و نظرات مردم را در مورد حزیانهای تو در سایت گویا میخوانم و با خودم فکر میکنم که جنس تو باید از جنس اربابت رفسنجانی باشد تا بتوانی دوام بیاوری و هر چه مورد تنفر بیشتر قرار میگیری لذت بیشتری میبری و با خودت فکر میکنی که حتما گوهی شده ای! که البته شده ای و انقدر کلفت شده ای که دیگر با دوتا آفتابه آب هم از سایت گویا پائین نمیروی!
شانسی که این وسط آورده ای این است که گرداننده سایت گویا هم جزئی از دارو دسته جلاد مرتضوی شده و به خودش حق میدهد که نظرات مردم را پاک کند و یا آی.پی آنها را مانند آی.پی من ببند تا بلکه به اینصورت بتواند جلوی صدای مردم را بگبرد.
ننگ بر تو آدم خود فروخته و مزدور و ننگ بر گرداننده سایت گویا که به خود اجازه میدهد افکار مردم را سانسور کند و یا آنها را به اینصورت حذف نماید.

(0) comments

روزمره
شنبه ۸ نوامبر؛ ساعت ۱ نيمه شب
يک هفته از تاريخ بيکار شدنم ميگذرد، و فعلا که خبر جدیدی در مورد پیدا کردن کار جدید نیست، دروغ چرا؟ خودم هم تو این چند روز تمایلی به پیدا کردن کار نشان نداده ام و شاید تا آخر امسال را همینطور بگذرانم. البته قصدم از بیکار بودن این است که بتوانم در یکی از شهرهای بزرگ هلند خانه ای پیدا کنم و یکباره از این شهر دور افتاده و مزخرف اسباب کشی بکنم. ولی پیدا کردن یک خانه و یا آپارتمان در شهرهای بزرگ این کشور کار ساده ای نیست و در بعضی موارد تا چندین ماه و حتی سالها باید در لیست انتظار بمانی تا شاید جایی در یکی از محله های بد شهرهای بزرگ برایت پیدا بشود!
از روی اینترنت در چند شهر بزرگ به دنبال خانه هستم و امیدوارم که برای یکبار هم که شده، من هم خوش شانس باشم و بتوانم یک کاری را که مایل به انجام آن هستم در زمان خودش انجام بدهم و نه چند سال بعدش!
دختر خوب سراغ نداری؟
در این چند وقت اخیر ظاهرا یک اپیدمی جدید در میان افرادی که من با آنان رفت و آمد دارم شیوع پیدا کرده است، و نمیدان چه شده که همه آنها با هم هوس کرده‌اند ازدواج کنند و به قول خودشان زندگيشان را سر و سامانی بدهند!
يکی از سوالهايی که این روزها از من زیاد پرسیده می‌شود راجب همین موضوع است! همه دنبال یک دختر خوب(!) در میان فامیل و آشنایان من می‌گردند! به همه آنها گفته‌ام که من اگر بیل زدن بودم، اول یک فکری به حال باغچه خودم می‌کردم! راستش ته دلم فکر می‌کنم که هیچکدام در رابطه با ازدواج جدی نیستند و فقط حرف می‌زنند و یا شاید منتظرند که یکی برایشان لقمه بگیرد!وگرنه چطور ممکن است کسی بصورت جدی دنبال ازدواج کردن باشد و نتواند دختر مورد علاقه‌اش را پیدا بکند؟ به هرحال اگر کسی را برای کاندید شدن سراغ دارید، با من تماس بگیرید! چهار تا آقا پسر نه چندان جوان دم بخت را سراغ دارم!

(0) comments
۱۳۸۲ آبان ۱۶, جمعه

به نظر من این خانم در ایران بیشتر شناخته شده هستند تا در کشوری که به عنوان ملکه زیبایی انتخاب شده است!
به هر جهت، زولبیا، زولبیا که میگویند همین است! هر چند که این نازنین خانم توانسته است رای داوران کانادایی رابه خود اختصاص بدهد، ولی نتوانست رای من را نیز به دست بیاورد!
تهمت نزنید که مگر چه ایرادی دارد؟ ایرادی ندارد، فقط جذاب نیست. به رای من و امثال من هم که توجهی نمیشود، پس مخالف بودن من را جدی نگیرید.

زولبیا کیلویی چند؟

عکس پائین جدیدترین اسلحه ای است که ارتش اسرائیل به آن مجهز شده است. اگر یک بار در زندگی تیراندازی کرده باشید،متوجه زیبایی این اسلحه می شوید!


(0) comments
۱۳۸۲ آبان ۱۴, چهارشنبه

اولين تجربه فايل صوتی
خوب به هرحال این طرحی که به ذهن من رسیده بود را به مرحله عمل رساندم، و اولین قسمت از فایل صوتی و یا به قول خودم آپدیت کردن صوتی وبلاگ به مرحله عمل در آمد!
دو شب قیل یک فایل کوچک برای تست کردن بر روی صفحه جدید وبلاگ خودم گذاشته بودم، و از شما دوستان خواستم که نظر خود را در مورد کیفیت صدا و همینطور نظرتان را درباره این ایده جدید بیان کنید، نزدیک به دوازده نفر از دوستان در نظر خواهی شرکت کردند و هه آنها چه از ایران و چه از جاهای دیگر مشکلی برای دریافت صدا نداشتند، از این بهتر همگی این موضوع را پسندیده بودند و از آن استقبال کرده بودند!
بنا بر همین استقبال و تشویقی که دوستان در مورد این سیستم کرده بودند، من عزمم را جزم کردم تا با پیدا کردن یک نرم افزار خوب بتوانم حجم فایلها را کم کنم و آنها را بر روی سایت قرار بدهم!
شاید این نرم افزار که من از آن استفاده کردم بهترین نرم افزار برای اینکار نباشد، ولی من چیز بهتری در حال حاضر پیدا نکردم. در مجموع حدود پنج دقیقه صحبت کرده ام و حجم فایل حدود ۷۰/۱ می‌باشد، فایلی هم که من برای تست گذاشته بودم از نظر حجم همین حدودا همین مقدار بود، ولی مدت زمان صحبت من در فایل قبلی حدود یک دقیقه و ده ثانیه بود و در این یکی حدود پنج دقیقه میباشد، پس پیشرفت کردیم!
یکبار دیگر از دوستان میخواهم که به صفحه وبلاگ سایت جدیدم بروند و با کلیک کردن بر روی آیکون بلندگو به این صحبت گوش کنند.
من در همین فایل صوتی توضیح داده ام که حداقل چند برنامه اول را در چه موردی صحبت میکنم که خواهید شنید و متوجه خواهید شد.
لطفا نظرتون را در اینمورد نیز بگوئید و اگر پیشنهاد بهتری برای موضوعهای صحبت دارید در صفحه نظر خواهی همان وبلاگ بگذارید. دوستان بخاطر تازه بودن اینکار و اینکه تحربه ای وجود ندارد، نظرات شما بسیار به من کمک خواهند کرد!
ممنونم.

(0) comments
۱۳۸۲ آبان ۱۳, سه‌شنبه

سه شنبه؛ 4 نوامبر؛ساعت ۱۶:۰۰
کارهای اداری‌ام داره بصورت بسیار آهسته پیش می‌رود. فکر نمکینم که زودتر از همان دو ماهی که آن بنده خدا دیروز به من گفت انجام بشود.
فعلا که از بیکاری لذت می‌برم! و هنوز حوصله‌ام سر نرفته. ولی از همان دیروز شروع کرده‌ام به دنبال کار گشتن و امیدوارم که سربعا کاری پیدا کنم. بیشتر جستجویم را نیز برای پیدا کردن یک کار به عنوان راننده تریلی گذاشته‌ام و مایل هستم که چند سالی را در این کار بگذرانم، راستش هر چی زمان میگذرد احساس می‌کنم که علاقه‌ام به اینکار بیشتر از کارهای اداری است که در اینجا داشته‌ام. البته باید جایی کار پیدا کنم که زمان زیادی را در هفته خارج از منزل نگذارنم، و همان هفته ای یک و یا دوشب برای گذراندن در جاده ها کافی است!
البته اینها نظر من است و اصلا معلوم نیست که چگونه کاری پیدا خواهم کرد!
فقط امیدوارم کاری باشد که از آن لذت ببرم و انجام آن باعث به هم ریختن اعصابم نشود. این فاکتور برای پیدا کردن کار مهم ترین فاکتور برای من می باشد!

*********************************************

فایل صوتی
اولین فایل صوتی را که مدت آن پنج دقیقه میباشد پر کرده ام و امشب در وبلاگ خواهم گذاشت، هر کاری کردم نتوانستم حجم آن را کمتر از ۶۰/۱ بکنم!
امیدوارم که به آن گوش کنید و برایتان جالب باشد.

(0) comments
۱۳۸۲ آبان ۱۲, دوشنبه

دوشنبه؛ ۳ نوامبر؛ ساعت۱۶:۱۱
امروز صبح دنبال کارهاي اداری‌ام بودم، کسی که باهاش قرار داشتم میگفت اگر همه چیزها خوب پیش برود، تقریبا دو ماه طول می‌کشد تا حقوق وصل بشود! و اينکه منظورش از اينکه اگر همه چيز خوب پيش برود چه بود را فقط خدا می‌داند!
در این کشور وقتی کسی بیکار می‌شود، در صورتی که حداقل «۶ ماه کاری» را کار کرده باشد و دلیل بیکار شدنش «اخراج» نباشد. به مدت شش ماه می‌تواند حدود ۷۵٪ حقوقی را که در زمان کار دریافت می‌کرده، دریافت کند. و بعد از این مدت، چنانچه شخص هنوز کار پیدا نکرده باشد، باید از شهرداری شهری که در آن زندگی می‌کند درخواست یک نوع دیگر حقوق بیکاری نماید که این نوع دوم چیزی در حد بخور و نمیر است!
به هرحال من از همین امروز باید دنبال کار جدیدی باشم و نگذارم که شش ماه بگذرد. گذشته از اینکه درامد مالی آدم بسیار کم است، بیکار بودن و در خانه نشستن بسیار آزار دهنده می‌باشد. ولی به احتمال بسیار زیاد قبل از جستجو برای پیدا کردن کار دیگر حتما باید به یک سفر کوتاه مدت بروم، خیلی دلم میخواست یک سفری به آسیا بکنم، ولی بلیط کشورهای آسیایی گران است و با وضعیت موجود به صلاح نمیباشد! دلیل عمده ای که باعث شد بصورت نیمه رسمی استعفا بدهم( میگویم نیمه رسمی زیرا قراردادام با این شرکت تمام شده، و خودم غیر مستقیم خواستم که قرارداد کاری را تمدید نکنم!)
محیط کارم بود که دیگر برای من بسیار آزار دهنده شده بود،من شدیدا معتقدم چون عمر انسان بسیار کوتاه است، دنیا ارزش آن را ندارد که بخواهی روزهایت را با عذاب و عصبانیت بگذرانی! شاید درآمد کم نیز موضوع جالبی نباشد، ولی برای من بهتر از وضعیتی است که داشتم!

******************************************
هر چی سنگ هست مال...
واقعا این موضوع که میگویند هر چی سنگ هست، برای پای لنگ است! کاملا درست است! جمعه هفته قبل تلویزیونم سوخت! داشتم تلویزیون نگاه میکردم که یکباره دود سفیدی از پشت تلویزیون بلند شد و بوی مرحوم شدن تلویزیون تمام منزل را پر کرد! تلویزیون هم چیزی نیست که بشود بدون آن روزگار را گذارند، شنبه رفتم یک تلویزیون واسمه ای سامسونگ خریدم، البته زیاد هم واسمه‌ای نیست و ۳۵۰ یورو پول آن را دادم.
مشخصات هم بدهم؟ تلویزیون ۲۱ اینچ سامسونگ، رنگ نقره‌ای، و صفحه تخت(صفحه صاف!)

******************************************
آپدیت کردن وبلاگ بصورت صدا
دوستان عزیزی که به این وبلاگ سر میزنند، از آپدیت کردن وبلاک با صدای خودم استقبال کردند و بعضی ها نیز حسابی من را با لطفتشون و کلماتشان شرمنده کردند! همانطور که در آن فابل صوتی گفتم آن فقط یک تست بود و دلم میخواست نظر شما را راجب آن بدانم که ظاهرا تمامی کسانی که نظر داده‌اند این مدل آپدیت کردن را پسندیده‌اند! به محض اینکه مشکل حجم فایل را حل کنم، حتما هفته‌ای یکبار وبلاگ را به آنصورت آپدیت خواهم کرد. فعلا منتظر جواب یکی دو نفر از دوستان هستم تا بدانم آنها فایلهای صوتی را چطور کم حجم میکنند!

(0) comments
۱۳۸۲ آبان ۱۱, یکشنبه

صدای من
اگر يادتان باشد من چندی پیش نوشتم که با راه افتادن سایت خودم، گاه گاهی وبلاگ را با صداي خودم آپدیت خواهم کرد.
امشب صدایم را ضبط کردم و روی نت گذاشتم، بزرگترین مشکا برای اینکار حجم فایل است و اینکه میدانم برای دوستانی که از ایران به وبلاگ سر می زنند، بخاطر سرعت کم اینترنتشان حجم فایل یک مشکل جدی است! سعی میکنم نرم افزار و یا روشی پیدا کنم که این مشکل حل بشود.
لطفا صدا را گوش کنید و نظرتان را در نظرخواهی بنویسید. توضیح بدهم که حجم فایل نزدیک به یک و نیم مگابایت است و بصورت MP3 ميباشد.
لطفا اگر صدا را شنيديد، بنویسید که از کجا هستید و آیا برای گوش کردن به صدا معطل شده اید و یا نه؟ و اگر شده اید چند دقیقه زمان برد تا صدا را گوش کردید!
لطفا برای گوش کردن به صدا به سایت جدید بروید و نظرتان را نیز همانجا بنویسید.
سپاسگزارم.

(0) comments

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]