سهراب مَنش

۱۳۸۳ دی ۲۹, سه‌شنبه

محله جدید
هنوز در منزل جدید جا نیفتاده‌ام و شبها و یا نزدیک به غروب در منزل جدید احساس غریبی می‌کنم!
وقتی وارد منزل می‌شوم، احساس اینکه به منزل خودم وارد شده‌ام را ندارم.
انگار وارد خانه یکی از کسانی شده‌ام که می‌شناسم و قرار هست در نبودنش به منزلش سری بزنم و مواظب گلدونهاش(!) باشم. نمید انم چطور توضیح بدهم!
******
مبارزه خانم عبادی!
من در مدتی که خانم شیرین عبادی جایزه صلح نوبل را برده‌اند، هیچ خبری از ایشان در رابطه با ایران نشنیده‌ام.
درست مثل قبل از بردن جایزه صلح نوبل توسط او!
تنها خبری که از او شنیده بودم این بود که توانسته اجازه چاپ خاطراتش در آمریکا را بگیرد.
از چند روز قبل که خبر احضار او به دادسرای انقلاب رسید، نام او دوباره بر سر زبانها افتاده و ایشان هم در یک عمل مبارزاتی(!) خواستار برچیده شدن زندانهای انفرادی شده‌اند.
باز خوب شد دادگاه انقلاب یک احضاریه برای ایشان فرستاد و ایشان یادشان آمد که برنده جایزه صلح نوبل هستند و بعضی وقتها می‌توانند فیل هوا بکنند!
در عرض همین چند روز گذشته در اینترنت خواندم که بعضی‌ها پیشنهاد داده‌اند که عبادی کاندیدای ریاست جمهوری بشوند.
فکر می‌کنم نسبت به عملکردی که در یک سال و نیم گذشته از ایشان دیده‌ام، این پیشنهاد بشدت احمقانه به نظر می‌رسد.
من از گذشته ایشان که کاملا بی خبر هستم و اصلا اسم او را نیز نشنیده بودم، بعد از برنده شدن این جایزه بزرگ نیز هیچ کار خاصی از ایشان ندیده‌ام.حالا کسانی که این پیشنهاد را داده‌اند چه از ایشان می‌دانند که بر امثال من اشکار نیست ، خدا می داند!؟
شاید شما نیز بدانید و بتوانید به من بگوئید، می دانید؟


من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]