سهراب مَنش

۱۳۸۳ خرداد ۱, جمعه

کارهای مثبت امروز
امروز( الان شده دیروز) در این کشور تعطیل عمومی است.
ظاهرا حضرت عیسی در چنین روزی از زمین به سمت بهشت می‌رود و آنطور که اینها اعتقاد دارند، حدود ده روز دیگر دوباره به زمین بر می گردد!
از یکی از مذهبی هاشون داستان امروز را پرسیدم، گفت: مسیح بعد از به صلیب کشیه شد و مرد، دوباره به دنیا آمد و چهل روز بر روی زمین بود، تا چنین روزی به سوی آسمان رفت. اسم تعطیلی امروز به زبان هلندی Hemelvaartsdag استکه فارسی آن سفر به آسمانها(بهشت) می باشد!
من هم دیدم زمین بدون مسیح زیاد حال نمیده، گفتم تا ایشون نیست دو تا کار متبت انجام بدهم!
اول در منزل نشستم و فیلم مارمولک را کامل تماشا کردم، و شب هم با یکی از ایرانیها و یک هلندی رفتیم سینما و فیلم Troy را تماشا کردیم.
همیشه به ما گفته اند که«پاشنه آشیل» فلان کسی و فلان کار این است و خوب من هم از روایات و داستانها که شنیده بودم . می دانستم که داستان مربوط به یکی از قهرمانان باستان است!
این آقا که هم جنگجوی خوبی هست، و هم خیلی با معرفته( و در این فیلم کلی هم خوش تیپه!) به ما یا آوری کردند که پاشنه آشیل به چه معنی است، و داستانش از کجا می آید!
به هرحال اینها کارهای مثبت امروز بنده بود. امیدوارم که جناب عیسی مسیح این را از ما بپذیرند!
عکس زیر جناب آقای آشیل می باشد که فکر میکنم بعد از سه هزار سال دوباره در میان خانمها کلی خاطرخواه پیدا کرده است!

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]