سهراب مَنش

۱۳۸۲ بهمن ۲۳, پنجشنبه

اخلاق
يکی از ایرانی هایی که در نزدیکی من زندگی می‌کند، حدود هفت هفته‌ای به ایران رفته بود، و چند روزی است که برگشته است.
فعلا خوابیده خانه و مشغول سم زدایی‌های ایران است!
اخلاقش اینطوری شده:
از همه آدمهای دنیا بدش می‌آید!
از رانندگی با نظم خوشش نمیاد! و فکر می‌کند رعایت قوانین رانندگی سوسول بازی هست!
از همه چیز و همه کسی عصبی هست.
آدمها را بر اساس پول آنها قضاوت می‌کند. اگر کسی پول زیاد داشته باشد، قابل احترام است و اگر نداشته باشد که فکر کردن بهش هم ضرر به حساب می‌آید.
به همه چیز و همه کسی شک دارد.
فکر می‌کند که ایران مرکز دنیاست.
خلاصه آنقدر اخلاقش در این هفت هفته گوُه شده است که اصلا قابل تحمل نیست. به خودش هم گفتم، و خودش هم از اینکه در این مدت کوتاه اینطور شده، متعجب است.
اگر یک روزی آخوندها از آن مملکت بروند، تازه باید شروع کرد اخلاق ملت را درست کردن!
البته ممکن است بی حوصلگی و بد اخلاقی این بنده خدا، تا حدودی مربوط باشد به اینکه در ایران ازدواج کرده، و تازه عروس را در ایران جا گذاشته و برگشته.( کارهای ادای ویزا بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشد) ولی در اینکه اخلاق مردم ایران بشدت بد شده است هیچ شکی نیست. طبق گفته ایشان؛ مردم هیچ احترامی به هم نمی‌گذارند. هر کسی به فکر خودش است و سعی می‌کند سر آن یکی را زیر آب بکند تا خودش بالاتر بیاید! مردم بسیار ظاهر بین شده‌اند. کلاه برداری و دزدی و کارهای خلاف هم بیداد می‌کند! از همه هم می‌شنوی که؛ من بالاخره از این مملکت می‌روم!
من نمیتوانم همه حرفهای این آدم را قبول بکنم، ولی کاشکی موقعیتی برای مردم ایران پیش می‌امد تا از بالا نگاهی به خودشان بیندازند! اگر قرار باشد اینگونه پیش بروند، ده سال دیگر وضعیت جامعه ایران چگونه خواهد بود؟
امیدوارم دوستانی که از ایران این نوشته را می‌خوانند، در نظر خواهی بنویسند که حرفهای این بنده خدا کاملا غلط است، و یا حداقل بنویسند که بیشتر حرفهای او غلط می‌باشد.

******


من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]