سهراب مَنش

۱۳۸۲ بهمن ۲۱, سه‌شنبه

سکوت
این چند روز گذشته، توی این وبلاگ یک کم سکوت هست.
راستش این روزها، هر بار که به کانالهای تلویزیونی ایران نگاه میکنم، هر بار با دیدن تظاهرات روزهای انقلاب سیاه سال پنجاه و هفت، این فکر به سرم میرسد که مگر آن مردم چه کم داشتند که اینطور مانند گوسفند به خیابان می آمدند؟
چه چیزی را می خواستند و ازشان دریغ می شد؟
از مردان مهمتر، وقتی چشمم به زنان می افتد، وقتی میبینم که مثلا ظاهر یک زن نشان می دهد که اهل حجاب نبوده، ولی برای شرکت در تظاهرات روسری به سر کرده! پر میشوم از تاسف!
مردم تظاهرات میکردند و لبخند می زدند. تو گویی که مشغول تفریح هستند!
چند نفر از این زنان به این فکر افتاد که دارد رو به سیاهی و تباهی می رود؟
چند نفر از اینها به فکرشان میرسید که به زودی فرزندان و برادران خود را باید به مسلخ جمهوری اسلامی بفرستند؟
کدامشان فکر میکردند که روزی، غم ندیدن فرزند و یا برادر در غربت مانده شان، کمرشان را خم خواهد کرد؟
فکر میکنم بهترین روزهای سکوت کردن، همین روزهایی است که آن را می گذارنیم. فکر می کنم اگر قرار است روزی را در خانه ماند و پا را ازخانه بیرون نگذاشت، فرداست.
فردا بین ساعت هشت صبح تا چهار بعدالظهر، بهترین زمان بری ماندن در خانه است.( البته برای کسانی که در ایران هستند)
*******************************************

بالاخره بعد از گذشتن دو سال از شروع وبلاگ نویسی، من مطمئن شدم که یکنفر از هلند هم گاهی به این وبلاگ سری می‌زند!
البته هنوز موفق نشدم یک‌نفر دیگر که در هلند زندگی می‌کند و وبلاگ می‌نویسد را ببینم! نمی‌دانم که کسی دیگر از هلند هم به نوشتن وبلاگ مشغول است یا نه؟
می‌دانم یک نفر چند ماهی است که از ایران به هلند آمده، و اینجا هم به نوشتن وبلاگی که در ایران شروع کرده بود، مشغول است. ولی خوب ایشون از نوع وبلاگهای پیوندی هست :)
اصل هلند نیست!

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]