سهراب مَنش

۱۳۸۲ بهمن ۱۸, شنبه

وضعیت خارجی‌ها در هلند
کشور هلند در زمانی نه چندان دور یکی از کشورهای خوب اروپایی برای زندگی خارجیان به حساب می‌آمد.
کشور هلند در سالهای توسعه اقتصادی خود در سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ دچار کمبود نیروی انسانی بود. به همین منظور درهای کشور را به روی خارجیان گشود تا به این ترتیب بتواند نیروی انسانی خود را تامین کند. اکثر مهاجران در آن زمان از کشورهای ترکیه و مراکش بودند. این نیروهای انسانی تقریبا بدون اینکه چیزی از زبان و فرهنگ هلند را یاد بگیرند، وارد بازار کار هلند می‌شدند. البته اکثر اینها بعنوان کارگرهای ساده در کارخانه ها مشغول بودند و در جاهایی از آنان استفاده می‌شد که ندانستن زبان و فرهنگ هلند تاثیری بر بازدهی کار آنان نداشت.
اما از نظر پناهندگی در آن سالها و همینطور در دهه هشتاد، کشور هلند یکی از کشورهایی بود که کمترین آمار درخواست پناهندگی را داشت. با توجه به اینکه کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلستان سختگیری چندانی در پذیزش پناهندگی نمی‌کردند. اکثر پناهندگان از کشورهای مختلف این سه کشور و بعد از آنها کشور سوئد را به عنوان محل پناهندگی خود انتخاب می‌کردند.
از اوایل دهه ۹۰ کشورهای اروپایی در قوانین پناهندگی خود سختگیری بیشتری نشان دادند، و تقریبا از پذیرش پناهنده خودداری می‌کردند. در صورت پذیرفته شدن شخص به عنوان پناهجو، مدت طولانی اقامت در کمپ‌های پناهندگی، طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌ها، و نهایتا نپذیرفتن شخص به عنوان پناهنده و حکم اخراج از کشور را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از سختگیری کشورهای معروف اروپایی ذکر کرد.
با شروع این سختگیری‌ها، پناهندگان در جستجوی کشورهای جدید در اروپا بر آمدند. کشورهایی مانند هلند، بلژیک،ایتالیا، و دانمارک از جمله این کشورها بودند.
.. ادامه دارد

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]