سهراب مَنش

۱۳۸۲ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

حمایت از قتلهای زنجیره ای کرمان در روزنامه اعتماد!

ظاهرا برای بعضی از روزنامه ها(مانند روزنامه اعتماد)؛ نوشتن اخبار سلیقه ای است! و هر خبر را هر طور که مایل باشند مینویسند! و انتهای هر پرونده و یا خبر بستگی به نظر حروف چین و یا تنظیم کننده روزنامه دارد و نه واقعیت!

امروز در بخش حوادث روزنامه اعتماد، دو نوشته من را به عنوان خواننده بسیار آزار داد.

اول؛ نوشتن اخبار مربوط به دادگاه قاتلان زنجیره ای کرمان میباشد،که ظاهرا از دید وکلا و خانواده قاتلان این خبر را نوشته اند! و نه از روی واقعیت و دید یک خبرنگار و یک روزنامه حرفه ای!

تمام جنایاتی که یک مشت اوباش به اسم امر به معروف انجام داده اند،را طوری به چاپ رسانده اند که مورد پسند قاتلین و خانواده قاتلان(و حامیان نظامی و یا روحانی!) باشد! و در کنارش عکس یکی از مقتولین را به چاپ رسانده! و کلامی از زبان و یا نظر خانواده مقتولان ننوشته اند! ظاهرا خجالت کشیده اند که به قاتلان و جنایت کاران خسته نباشید و دست مریزاد بگویند و خواسته اند اینطور حمایت خود را از این جنایات اعلام کنند!

دومین افتضاح در یک صفحه خبری نیز مربوط میشود به؛ خبر کشته شدن «محمد ابراهیمی» که توسط دوستش و یک افغانی انجام شده!

ظاهرا باز در این جنایت نیز داستان آنطور که باب میل حروف چین و یا تنظیم کننده خبر بوده پیش نرفته، و کسی که این خبر را تنظیم کرده مایل بوده «همسر مقتول» نیز دستی در جنایت داشته باشد!

همین خبر و همین جنایت در روزنامه ایران نیز چاپ شده است، و در آخر خبر در روزنامه ایران آمده است؛

بنا بر گزارش خبرنگار جنایی ما، دو مرد پس از اعتراف صریح به ارتکاب جنایت زیر خاکی با صدور قرار قانونی برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفتند و همسر مقتول با توجه به عدم اثبات جرمش از سوی دادگاه آزاد شد.

لینک به خبر در روزنامه ایران: صفحه حوادث

همین خبر در روزنامه اعتماد اینگونه به اتمام میرسد؛

در حال‌ حاضر هر سه‌ متهم‌ (مژگان‌، رضا و وحيد) با قرار بازداشت‌ از سوي‌ قاضي‌ كوه‌كمره‌يي‌، رييس‌ شعبه‌ 1601 مجتمع‌ جنايي‌ تهران‌ روانه‌ زندان‌ شده‌اند.

لینک به صفحه حوادث روزنامه اعتماد وجود ندارد. 

اگر در ابتدای خبر در هر دو روزنامه تاریخ 13 آبانماه نبود،میشد اینطور تصور کرد که دو پرونده جدا از هم میباشد! ولی تاریخ خبر و جزئیات آن نشان میدهد که هر دو روزنامه راجب یک خبر این مطلب را چاپ کرده اند! و اگر بخواهیم به نوع نقل کردن(با توجه به نگاه روزنامه راجب قاتلان زنجیره ای کرمان) خبر توجه کنیم،میتوان با خیالی آسوده به صحت خبر در روزنامه ایران رای داد.فقط در روزنامه اعتماد ظاهرا جناب حروف چین یا تنظیم کننده خبر، از آزاد شدن همسر متهم خرسند نیست و مایل است پرونده را اینگونه به سرانجام برساند!

بازتاب خبرها به اینصورت ناقص و «جهت دار» مخصوصا در رابطه با پرونده هایی مانند قاتلان زنجیره ای کرمان که به نوعی مربوط به حق و حقوق تمام مردم ایران است. تا انتهای کار روزنامه اعتماد مانند یک لکه سیاه بر پیشانی شان خواهد ماند! مردم همیشه و تا به ابد نوشته های یک روزنامه را به خاطر خواهند داشت،همانطور که ما امروز بنا بر نیاز و یا روشن شدن یک موضوع گاها به روزنامه های بسیار قدیمی مراجعه میکنیم.در آینده نسلی دیگر به آرشیو روزنامه ها مراجعه خواهند کرد، و قضاوت خواهند کرد که چه کسی بر اساس بی طرفی کامل و فقط بنا به وظیفه و دید خبرنگاری اخبار را نوشته و چاپ میکند، و چه روزنامه و یا مجله ای اینگونه سلیقه ای راجب جنایتها نظر میدهد و غیر مستقیم از عاملان جنایت حمایت میکند! اگر محفل قتلهای زنجیره ای(باند سعید امامی) هزار سر داشته باشد،امروز باید یکی از آن سرها و طرز فکرها را در بخشی از روزنامه اعتماد پیدا کرد!

روزنامه کیهان و رسالت باید جلوی این روزنامه و نوع پخش کردن خبر لنگ بندازند!

 

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]