سهراب مَنش

۱۳۸۲ اردیبهشت ۲, سه‌شنبه

دست به مال مَردُم زدن ممنوع!
روزنامه اعتماد یک عکس در صفحه اول خود چاپ کرده، و باز برای امثال من که زیاد منورالفکر نیستیم سوالی مطرح شده.
من در این چند ماه اخیر مشغول به گرفتن گواهینامه رانندگی(پایه یک به قول قدیمی‌ها!) بودم،و خوب باید آئین نامه را دوباره امتحان می‌دادم.
حرف را کوتاه کنم،من هر چی فکرکردم و به کتابها نگاه کردم نتوانستم بفهمم این علامت که به احتمال زیاد بر روی یکی از واگن‌های مترو تهران چسبانده شده به چه معنی میباشد؟! حدس اول این است که خواسته‌اند به این ترتیب مراعات شئونات اسلامی! را در ام‌القرای اسلام(!!) ‌بکنند،ولی من هر چی قران و نهج البلاغه و مفاتیح و غیره را نگاه کردم نتوانستم حدیث و یا روایتی راجب به مترو و یا این علامت را در آنها پیدا بکنم! و برای همین حدسهایی که به نظرم می‌رسد را اينجا می‌نويسم!يادم هست آن اوايل که اتوبوسهای دوطبقه تهران را زنانه و مردانه کرده بودند،داخل اتوبوسها شبيه جوک شده بود،و آقاهه برای اینکه زنش را صدا بکند باید کلی صدا می‌کرد تا خانم والده بچه‌ها تو طبقه دوم اتوبوس بشنود و پائين بيايد!اتوبوسهاي يک طبقه که ديگه واويلا بود با آن ميله‌های مسخره که آدم فکر می‌کرد مردم را تو قفس کرده‌اند!شايد طرح خوبی بود،ولی چون اجباری بود و هست به لعنت خدا هم نمی‌ارزد!
توضیح بدهم که من در تهران مترو ندیده‌ام و حدس میزنم که اینجا باید مترو تهران باشد! (مترو چی شیه؟!)



حدسهایی که من در رابطه با این علامت می‌زنم!
دست داشتن ممنوع!
پنجه دست داشتن ممنوع!
دست زدن ممنوع!
ورود با دست،به این واگن ممنوع!
ورود آدمهای دست‌دار ممنوع!
دست به شيشه زدن ممنوع!
دست کش دست کردن ممنوع!
دست کش سياه اکيداً ممنوع!
با دست کش سياه دست به شيشه زدن ممنوع!
با دست دستگيره در را گرفتن ممنوع!
با دست در را باز کردن ممنوع!
دست نزن آقا جون!
مرتيکه دست درازی نکن!
دست به مال مردم زدن ممنوع!
با دست کش به مال مردم دست زدن ممنوع!
مگه خودت ناموس نداری؟!
ورود آدمهای بدون بچه ممنوع!
خروج بچه‌ها از اين واگن ممنوع!
ورود بچه‌بازها ممنوع!
انگشت کردن ممنوع!
ورود آقايان لاشی ممنوع!
واگن مخصوص مرغها، ورود خروس ممنوع!
زن ممنوع!
زن بودن ممنوع!
عطر خوش زن ممنوع!
به زن مردم دست نزن آقاجون!
ورود آقايان بی‌ناموس ممنوع!
ورود آقایان بی‌ناموس و با ناموس ممنوع!
به ناموس ربطی نداره آقایون،کلاً ورود ممنوع!
مرتيکه بی‌ناموس مگه بايد حتما تابلو باشه که معلوم بشه ممنوع!
دست مردان ممنوع!
دست مالی در خيابان و تاکسی خيالی نيست، ولی تو واگن اسلامی ممنوع!
و...
منبع عکس: روزنامه اعتماد.

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]