سهراب مَنش

۱۳۸۱ دی ۲, دوشنبه

تو این چند روز اخیر به خاطری دستگیری تعدادی از ایرانیهای ساکن آمریکا سرو صداهای زیادی بلند شد و اعتراضات زیادی انجام گرفت.
این را همگی میدانید و منظور من از این نوشته این است که نگاهی بیندازم به برخورد جمهوری اسلامی با این موضوع!
تو ایران یک ضرب المثلی هست که من الان بطور کامل در ذهنم نیست ولی مظنون آن این بود که: گربه هم عابد شد!
آقایون حکومتی در ام القرای جهان اسلام ناب محمدی! شهروندان کشور خود را می ربایند و بعد از چندین ماه بی خبری، وقتی که کاملا طرف را از نظر روحی خُرد کردند تازه یادشان میفتد که اعلام کنند که مثلا فلانی توسط فلان اداره دستگیر و بازداشت شده است.و در خیلی موارد آدمی که ربايده شده در ابتدا به جرم براندازی،ویا جاسوسی و یا تازگیها فحش دادن به ائمه محاکمه میگردند و در آخر بعد از گذشت مدتی طولانی با اتهاماتی مثل خانم بازی، مشروب خوری، و بچه بازی و هزار کار دیگر که فقط خودشان انجام میدهند"محکوم میگردد.
من نمیدانم این بی آبروها واقعا چگونه دم از حقوق ایرانیها در آمریکا میزنند وقتی که شهروند ایرانی در مملکت خودش و در شهر خودش هر لحظه امکان دارد بدون هیچ دلیلی بازداشت و یا دزدیده بشود.
با تمام زشتیهایی که کار آمریکایها به همرا داشت باید بگویم که اینها(آمریکایها) وقتی کسی را بازداشت میکنند حداقل اینقدر شرف دارند که اعلام کنند شخص را بازداشت کرده‌اند و در کجا زندانی میباشد.
آنموقع در جمهوری اسلامی و برای نمونه همین چند روز اخیر: فرزند مردم را میدزدند و مادر بیچاره این دانشجو بعد از ۱۲ روز بی اطلاعی باید دست به دامان رئیس جمهور بشود تا بفهمد که چه بلایی بر سر فرزندش آمده! و در واقع من فکر میکنم که این بنده خدا(مادر این دانشجو) احتمالا یک آشنایی در دستگاه داشته وگرنه به يک گروهبان چلقوز در یک کلانتری تو ام القرای اسلام ناب محمدی اگر نامه بدهی، حداقل باید شش ماه منتظر باشی!تا بلکه جوابی بگيری. رئیس جمهور که دیگر حکایتش معلوم است.
اگر خواستید صدای این مادر را گوش کنید و بعد با گفته‌های دولت ایران راجب ایرانیهای مقیم آمریکا مقایسه کنید
" قتلهای زنجیره‌ای و خانه ریحانه چیزی نیست که به زودی از ذهن مردم پاک بشود

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]