سهراب مَنش

۱۳۸۱ خرداد ۱۵, چهارشنبه

آمار گيری
امروز سالگرد شهادتِ رحلتِ به ملکوت اعلی پيوستِ جانگداز بود!(به اندازه کافی از دستمال يزدی استفاده کردم؟!)
طبق معمول يک دور تو وبلاگها زدم.
من يک تعدادی از وبلاگها رو هر روز ميخونم.بعدش اگر حالی باشه ميگردم ببينم کدوم وبلاگ جديد به نظرم خوب و قابل خواندن مياد.
اما يک روزهايی مثل امروز سعی ميکنم که سراغ وبلاگهايی برم که نويسنده هاشون تو ايران هستند.
دلم ميخواد بدونم که مردمی که تو ايران هستند.اين روزهای اينجوری چه ميکنند و چه حرفی ميزنند!
امروز و فردا تو ايران تعطيل هست به خاطر دو مناسبت.و هر دو اين مناسبتها مثلا عزاداری هست!
اما تنها چيزی که من نديدم تو وبلاگها عزادار بودن هست.خيلي جالب و قابل توجه مسئولين محترم هست اين قضيه!
تو ۳۰ تا وبلاگی که من ديدم (حدودا) فقط يکی از مناسبت امروز نوشته بود.و بقيه فقط از تعطيل بودن و مسافرت صحبت کرده بودند.
به اين چی بايد گفت؟هنوز هم آن کسانی که اين روزها رو تعطيل رسمی اعلام ميکنند.ميخواند بگويند که مردم عزادار هستند؟
چقدر يک سری ميتوانند خودشان را گول بزنند؟
تا کی ميخواند به خودشان دروغ بگويند؟
يعنی نميفهمند که مردم هيچ ارزشی برای روزهايی مثل امروز قائل نيستند.
خوب بود اينها که اين روزها رو تعطيل اعلام ميکنند.يک آمار از ماشينهايی که از تهران خارج ميشوند ميگرفتند.و وجودش رو هم داشتند که بيايند و رسما اعلام بکنند که برای مثال:امروز از صبح زود چند تا ماشين به طرف بهشت زهرا رفته. و چند تا ماشين به طرف چالوس و آبعلی!
آی اونهایی که به خودتون دروغ ميگويد.باور کنيد که قصه شما داره تمام ميشه.حالا هی بيايد با قول استخدام و يا مرخصی بيشتر يک مشت رو جمع بکنيد و ببريد به حساب خودتان عزاداری!
اما خودتون هم ميدونيد که اينها همش کشک هست.ميدونيد به غير از يک مشت که نانشان را ميدهيد هيچ کسی برای اين سيرکهای مسخره ای که راه ميندازيد تره هم خورد نميکنه.ميدانيد که مردم به هيچ جاشون نيست که امروز چه خبر هست! و مطمئن هستم اگر از نسل جوان و نوجوان آن مملکت بپرسيد که ۱۵ خرداد به چه مناسبت تعطيل هست.؟
يک نگاهی بهتون ميکنند و ميگويند برو بابا دلت خوش هست!
تو بدترين روزهايی که تو آسيا داره ميگذرد.(درگيری پاکستان و هند).مملکت ما به يک خواب سنگين فرو رفته! بغل گوشمون داره جنگ اتمی شروع ميشود.بعدش رئيسهای اون مملکت به اين فکر هستند که چه جوری دوتا قطره اشک از چشم مردم در بيارند.و مردم هم به اين فکر هستند که چه جوری از زير اينکار در بروند.
واويلا به ما و واويلا به مملکت ما که تو اين روزها بايد اينطوری از همه چی عقب بيفتد و هيچکس نيست بگويد که چه کسی جوابگوی اين نفهمي هايی هست که داره تو آن مملکت اتفاق ميفتد.
کسی آماری از این عقب موندنها و نفهمیها داره؟

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]