سهراب مَنش

۱۳۸۱ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

امتحان کلاس سوم راهنمايی
زمان:سال ۱۳۶۴ مکان:پادگان دوکوهه «نزديک به شهر انديمشک»
من و هفت هشتا از بچه هاي تيپ سيد الشهدا جمع شديم تو يکي از ساختمانهاي شش طبقه که مثلا امتحان بديم.چند وقت بود که يک طرح جديد آمده بود که بچه هايی که تو منطقه بودن بتونند درس هم بخوانند که مثلا عقب نيفتند از درس. يادم نمياد که چه امتحاناتی داشتيم.ولی يادم هست که همگی ولو شده بوديم رو زمين.چند تا از کتابهای درسي را وسط باز کرده بوديم و داشتيم دنبال جواب سوالها تو کتاب مي گشتيم!چقدر مشکل بود پيدا کردن جوابها از تو کتابی که فرصت نکرده بودی ۲ بار به صورت کامل بخونی!آقا معلم برا خودش نشسته بود يک گوشه داشت يک دعايی را ميخواند.هر چی هم ازش ميپرسيديم که جوابها کجاست؟ ميگفت من اگر بگم يک جوری گناه کردم.ميگفت نگاه هم نميکنم که چه ميکنيد شماها .تا اگر ازم چيزي پرسيده شد.بگم نميدونم .و دروغ هم نگفته باشم!!خلاصه هر کدام از بچه ها جواب يکی از سوالها را پيدا ميکرد.و بعد از اينکه کلی نازش را بقيه ميکشيدن جواب را به بقيه هم نشان ميداد که بنويسند.با همه اين حرفها هيچکدام از ما ۲۰ نگرفتيم!! شايد برا اين بود که جلو سه شدنش را بگيرند! برگه های امتحان را ميفرستادند تهران برای نمره دادن.خلاصه من و بقيه بچه ها قبول شديم.از تو اون هشت نفر چهار نفرشان هنوز سال ۱۳۶۴ تمام نشده بود شهيد شدن.از دو تای ديگه هم بی خبر هستم.گردان ما را نزديکهای عيد فرستادند.غرب .و تو پادگان ابوذر بوديم جند وقتی.ولی اين امکانات را آنجا نداشتيم که بخواهيم درسمان را ادامه بديم.من ماندم با يک مدرک سيکل که هنوز هم تو خانه مادری داره خاک ميخوره.فعلا

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]