سهراب مَنش

۱۳۸۱ فروردین ۱۸, یکشنبه

من و هم عقيده بودن با اژدهای شکلاتی
تو مطلب آخری که نويسنده وبلاگ اژدهای شکلاتی نوشته .در مورد اين جمله معروف که بين ما ايرانيها مرسوم هست مستي وراستي يک چيزی به نظرم جلب توجه می کرد.قبل از هر چيز به عرض برسانم که خود من در آبکی خوری.اون موقعها که جوانتر بودم.تقريبا زيادتر از حد معمول (شايد) ميخوردم.و امروز دليلش برام روشن هست.دلم ميخواست يکطوری از آن واقعيتهای تلخ جنگ فرار کنم. ولی با همه زياده خوريم هيچ وقت به ياد نمياورم که مثلا بخواهم به کسی گير بدهم.و يا شروع به عربده کشی کنم.و يا بپرم يکی را بغل کنم.مستی آدم را کمی از خجالتی بودن درمی آورد.و شايد باعث بشود که کمی از خود بيخود بشوی.ولي اين جمله مستی و راستی.کاملا به نظر من درست می آيد.چون در حال مستی مردم ميتوانی بفهمی که در درون طرف مقابلت چه می گذرد و نسبت به تو و اطرافيانت چه نظری دارد.اگر کسی مست کرد و به تو گير داد که تو فلان و بهمانی.بايد بدانی که اين رفيق گرامی!! هميشه نسبت به تو اينطور فکر میکند.و اينکه بعد از مستی ميگويد ببخشيد مست بودم و حاليم نبود.کاملا مزخرف هست.و واقعيت همان بوده که در حال مستی از آن شخص شنيده ويا ديده ای..مطلب خانم اژدهای شکلاتی را بخوانيد.و کمی فکر کنيم.

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]