سهراب مَنش

۱۳۸۳ بهمن ۸, پنجشنبه

تجربه جدید
چند روزی است که با یک ایرانی ۶۵ ساله آشنا شده‌ام!
این آقا حدود دوازده سال است که در هلند زندگی می‌کند و چند هفته‌ است که همسرشان که هم سن و سال این آقا هستند از ایشان قهر کرده و به منزل دخترش در یک شهر دیگر رفته!
ظاهرا قهر کردن همسر این آقا جدی است و به قصد طلاق از پیش ایشان رفته‌اند.
همین چند هفته تنهایی برای این آقا بسیار سخت آمده است و از ناچاری و تنهایی به دنبال دوستان جدید می‌گردد.
من از طریق یکی از دوستان با این اقا آشنا شده‌ام و راستش نمی‌دانم که می توانم دوست خوبی برای ایشان باشم یا نه؟
در این چند روزی که با هم آشنا شده‌ایم، چند بار یه من گفته که تو هم مثل برادر کوچک من هستی!
من اگر پدر خدابیامرزم زنده بود، الان نزدیک به شصت سال داشت و این بنده خدا از پدر من هم مسن ‌تر است.
دوستی با آدمهای پر سن و سال کار راحتی نیست، و من تجربه زیادی در اینمورد ندارم.
این آقا علاقه زیادی دارد که در رابطه با مسائل سیاسی روز ایران صحبت کند و البته از حق نباید گذشت که به بسیاری از اتفاقهای روز آشنایی کامل دارد و اطلاعاتی که دارد و بنا بر آنها صحبت می‌کند کاملا جدید است و به قول بچه های اینترنت باز، حرفهایش کاملا آپ تو دیت است!
امیدوارم که همسرش از خر شیطان پیاده شود و دوباره پیش او بیاید. هر چقدر هم که من و امثال من سعی خود را بکنیم، مطمئنا نمی‌توانم جای خالی کسی که سالها با او زندگی کرده را پر کنیم و به قول معروف دم خور و غمخوارش باشیم.
اگر شما دوستان در رابطه با این نوع دوستی‌ اطلاعاتی دارید و یا تجربه آن را دارید، لطفا آن را در نظر خواهی بنویسید، تا من بتوانم بهتر در این دوستی با او برخورد بکنم.
*******
بوی متعفن جنگ
چند روی است که بوی متعفن جنگ و حمله احتمالی آمریکا به ایران تمامی سایتها و رادیوها و شبکه‌های تلویزیونی ایرانی و خارجی را به خود جلب کرده است.
دیشب کانال خبری بی‌بی‌سی که بصورت ۲۴ ساعته اخبار پخش می‌کند یک گزارش کامل و احتمالاتی که وجود دارد دارد را بصورت یک گزارش بلند در میان اخبارش پخش کرد، و تمامی صاحب نظران که در این مصاحبه با آنها گفتگو می‌شد بصورت ضمنی می‌گفتند که حمله آمریکا به ایران اجتناب ناپذیر است و فقط بحث زمان آن در میان است.
بیشتر این کارشناسان معتقد بودند که آمریکا فرصت زیادی به ایران برای آماده کردن خود نخواهد داد و این حمله ممکن است بسیار زودتر از آنچه که حدس زده می‌شود انجام بشود.
آنها معتقد بودند که حمله احتمالی به ایران تا اوایل تابستان سال آینده شروع خواهد شد!
همین خبرها باعث دلشوره بسیاری برای من شده و از این موضوع بسیار نگران هستم!
البته سقوط رژیم جمهوری اسلامی برای من بسیار مطلوب است،اما عوض کردن رژیم به این شیوه هزینه جانی و مالی بسیاری برای مردم ما خواهد داشت و یقینا کمترین اسیب را آخوندها خواهند دید!
نظر شما در اینمورد چیست؟

(0) comments
۱۳۸۳ بهمن ۵, دوشنبه

گزارش آخر هفته
یک شنبه ۲۳ ژانویه: ساعت ۲۲:۴۵
در روزهای اخیر احساس می‌کنم از اینترنت اصلا استفاده درست و خوبی ندارم!
و یا شاید بهتر است بگویم اصلا حوصله استفاده از اینترنت را ندارم، و به غیر از خواندن پراکنده بعضی از روزنامه‌ها، به جرات می‌گویم که بقیه کاری که من با اینترنت انجام می‌دهم، اسمش استفاده کردن نیست و وقت تلف کردن بیشتر به آن می‌آید.
زیاد حوصله وبلاگ نوشتن و وبلاگ خواندن ندارم، حوصله گوش دادن به رادیوها را ندارم، و در کل حوصله خیلی از چیزهایی که قبل بود، اکنون تقریبا دیگر وجود ندارد!
*****
وبلاگ نویس شدن متهمان پرونده وبلاگ نویسی!
بالاخره بعد از مدتها بازداشت و بگیر و ببند و خبرهایی که در مورد پرونده جرایم اینترنتی و وبلاگ نویسان در اینترنت خوانده بودم، بطور اتفاقی چشمم به وبلاگ یکی از این متهمین که به تازگی شروع به نوشتن وبلاگ کرده افتاد.
چند روز قبل وبلاگ حنیف مزروعی را پیدا کردم و از طریق وبلاگ او وبلاگ امید معماریان و فرشته قاضی را نیز پیدا کردم.(الان که خواستم به وبلاگ فرشته قاضی لینک بدهم دیم که نوشته آخر خود که در مورد بازجویی هایش بود را دیلیت کرده است!)
فکر می‌کنم که هیچکدام از اینها اصلا تمایلی به نوشتن وبلاگ ندارند و نوشتنشان در این روزهای اخیر فقط به این علت است که اسمشان به عنوان متهمان پرونده وبلاگ نویسی معروف شده!
البته نمی‌شود از کسانی که حدودا دو ماه در زندانهای انفرادی و تحت شکنجه بوده‌اند توقع داشت که موضوع را به همین زودی فراموش کنند و به نوشتن وبلاگ روی آورند.
اما از طرف دیگر به نظر من بودن این اشخاص در میان وبلاگ نویسان، باعث خواهد شد که لااقل اگر مشکلی در آینده برایشان پیش آمد، از حمایت گسترده‌تری از وبلاگ نویسان برخوردار باشند.
شما هم اگر مایل بودید به وبلاگشان سر بزنید.
******
طرح جدید من برای یک وب سایت
چند وقتی است که یک دومین و و پانصد مگابایت فضا در اینترنت تهیه کرده‌ام و قصد دارم که یک وب سایت کامل درست بکنم.
منظورم از یک وب سایت کامل این است که به غیر از وبلاگ، یک صفحه به عنوان فتولاگ و همینطور صفحه ای برای آپلود کردن خاطرات جنگ بصورت صدا و همینطور چند صفحه دیگر را در کنار هم جمع بکنم.
تنها مشکلی که در حال حاضر دارم، پیدا کردن یک طراح سایت است!
با چند نفر از کسانی که در ایران این کار را می‌کنند از طریق ایمیل تماس گرفته‌ام و در مورد قیمت سوال کرده‌ام.
اما قیمتهایی که شنیده‌ام برایم باور نکردنی است!
البته می‌دانم که هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری، اما طراحی مثلا شش صفحه مختلف را بین سیصد هزارتومان تا ششصد هزارتومان گفته‌اند!
شاید فکر کرده‌اند که چون من خارج از کشور هستم، مثلا بابام میلیاردر است و یا اینکه خودم در اینجا پول پارو می‌کنم!
البته پرداخت دستمزد، حق کسی است که وقت می‌گذارد و صفحات را طراحی ‌می‌کند، اما پانصد هزارتومان( قیمت متوسط) که من از این چند نفر گرفته ام برایم بسیار زیاد است و ترجیح می‌دهم که اینکار را نکنم.
اگر شما کسی را سراغ دارید که طراح با سلیقه‌ای است، و آدم منصفی، لطفا به من خبر بدهید تا با او تماس بگیرم و شاید بتوانیم در مورد قیمت مناسب به تفاهم برسیم.
***********
ترانه مکرم
بـــــــــــــــــــــــــــــــله!
یک جاهای باید قدرت خدار را دید دیگه بالاخره، مگه نه؟



اگر مایل هستید بیشتر قدرت خدا را ببینید، به سایت روز هفتم بروید.

(0) comments

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]