سهراب مَنش

۱۳۸۳ دی ۵, شنبه

فرح کریمی
دو روز قبل در رابطه با طرح فرح کریمی چیزهایی نوشتم.
زندگی نامه این خانم را میتوانید در مصاحبه اش با شهروند بخوانید.
چیزی که برای من جدید بود این است که خواهر این خانم توسط رژیم اسلامی اعدام شده است!

(0) comments
۱۳۸۳ دی ۴, جمعه

خلیج فارس
یک انیمیشین جالب در مورد جعل کردن نام خلیج فارس
برای دین اینجا کلیک کنید.


(0) comments
۱۳۸۳ دی ۲, چهارشنبه

فرح کریمی

Farah Karimiمن از سال 1999 به بعد در این کشور این اجازه را داشته ام که در انتخابات این کشور شرکت کنم.
هر کسی که پنج سال ساکن در هلند بود می توانست درخواست تابعیت هلندی بکند و اگر شخص کار خلافی انجام نداده بود و در دادگاه های اینجا پرونده ای نداشت، بعد از گدشت حدود سه ماه پاسپورت و تابعیت او مود تائید دادگستری و وزارت کشور هلند قرار می گرفت. ظاهرا الان بخاطر سخت گیری های اخیر این رویه عوض شده است.
منظورم از این توضیح این بود که بگویم من تاکنون دو بار در انتخابات مجلس این کشور شرکت کرده ام و هر دوبار رای خودم را به فرح کریمی که از اعضای حزب سبزهای چپ است داده ام . فرح کریمی چند سالی است که نماینده مجلس در هلند است.
گذشته از اینکه تمام کارهای این حزب مورد تائید من نیست. و از رئیس حزب کنونی اصلا خوشم نمی‌اید، اما در این میان میتوان گفت که نزدیکتر از این حزب به عقایدم حزبی را پیدا نکرده ام.
خارجی ها اینجا بطور معمول به حزب کارگر اینجا رای می دهند.
چند روز پیش خانم فرح کریمی طرحی را در مجلس هلند ارائه کرد که به موجب آن بودجه ۱۵ میلیون یورویی یک کانال تلویزیونی فارسی زبان به بوجه سال آینده این کشور اضافه و مورد تائید مجلس قرار گرفت و بنا بر همین برای دولت این کشور لازم الاجرا خواهد بود.
آنطور که خود فرح کریمی توضیح داده است، منظور از تاسیس این شبکه تلویزونی ماهواره ای رساندن اخبار واقعی و سانسور نشده به ایرانیان داخل کشور می باشد.
فرح کریمی توضیح داده است که در این شبکه از خبرنگاران تبعیدی ایرانی برای تهیه اخبار استفاده خواهد شد، اما اخبار تلویزیون کاملا بی طرفانه خواهد بود.
فکر می کنم منظور فرح کریمی از خبرنگاران تبعیدی، کسانی مانند سینا مطلبی که در هلند زندگی می کند و ابرهیم نبوی که در بلژیک است باشد.
امیدوارم که این شبکه همانطور که فرح کریمی گفته است، باشد و بماند و از راه خود خارج نشود. یقین دارم که دولت هلند بخاطر منافع اقتصادی خود چوب لای چرخ این شبکه خواهد گذاشت!
گذشته از این موضوع با خواندن این خبرشاید یشود احساس اسرائیلی ها را از ساپورت بدون چون و چرای مجلس و سنای آمریکا کمی درک کرد!
اینجا بخاطر بودن یک نماینده مجلس ایرانی الاصل، دولت هلند موظف می شود که برخلاف میل خود کاری را انجام بدهد که مجبور به آن است.
وقتی یک نماینده مجلس بتواند اینگونه تاثیر گذار باشد، آنموقع می توان درک کرد که چرا آمریکا با داشتن تعداد زیادی نمایندگان یهودی در مجلس و سنای آن کشور، خود را موظف می داند که از اسرائیل پشتبانی مالی و معنوی دائمی داشته باشد.

(0) comments
۱۳۸۳ دی ۱, سه‌شنبه

گزارش شب یلدا
خوب اینطرف‌ها از شب یلدا زیاد خبری نیست، و به غیر از بهتر شدن فیلمهای تلویزیون در این چند روز که به مناسبت عید کریسمس هست، اتفاق دیدنی دیگری به نظر نمی آید!
در این روزهای آخر سال میلادی اتفاقات مشابه قبل از عید خودمان در بین مردم معمول هست.
خرید کردن بیشتر و تر و تمیز کردن خانه، بستن چراغهای ریز در پشت دربها و پنجره ها و ..
اگر کمی خوش شانس باشند، احتمالا کمی هم بارندگی برف!
*****
خودم دو سه روزی است که مشغول تمیز کردن خانه جدید هستم، تا آخر این برج(۹ روز دیگر) باید این خانه را خالی و تمیز تحویل صاحبخانه بدهم و البته باید خانه جدید را هم تمیز بکنم و اسباب کشی کنم! همه اینها بصورت یکنفره هست، و روی کسی برای کمک کردن در اسباب کشی نمی‌توانم حساب بکنم.
امیدوارم که بتوانم این کارها را انجام بدهم .
*****
حالا که چند کلام از شب یلدا نوشتم، بد نیست که یک عکس یلدایی هم در وبلاگ بگذارم.
عکس از سایت میراث فرهنگی هست.



این سایت در رابطه با پیدا شدن مردان نمکی در یکی از معدنهای زنجان، از مردم نظر خواسته بود، و پرسیده است که مردم در مورد علل مرگ و اینکه اینها چه کسانی می‌توانند باشند سوال کرده است!
فکر نمی‌کنم این آخر شبی نوشته ای خنده دار تر از نظرات مردم در این مورد پیدا بکنم!
حتما اگر فرصت داشتید نظرات مردم در مورد پیدا شدن این دو مرد در معدن نمک را بخوانید، مطمئن هستم که خواندنش بهتر از خواند وبلاگهای واسمه‌ای مثل وبلاگ خودم است!
شاد باشید.

(0) comments

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]