سهراب مَنش

۱۳۸۲ خرداد ۱۰, شنبه

ساعت ۳:۳۵ دقیقه صبح روز شنبه سی و یکم ماه می


اینطور که تلویزیون هلند اعلام کرد امروز صبح ساعت ۵:۲۰ دقیقه در هلند خورشید گرفتگی پیش خواهد آمد.من هم تا حالا بیدار ماندم که خورشید گرفتگی را ببینیم! منتها از نیم ساعت پیش یادم افتاده که دائما شنیده‌ام که نباید به خورشید گرفتگی بدون محافظ چشم نگاه کرد! من هم چیزی ندارم که جلوی چشمام بگیریم و به خورشید نگاه کنم! چیکار کنیم؟ ساعت ۴ صبح هم که نمیشه رفت در خانه همسایه را زد و پرسید: ببخشید شما یک کم چشم بند اضافه مخصوص خورشید گرفتگی دارید به من قرض بدهید؟! عینک آفتابی دارم ولی فکر میکنم باید از شیشه بخصوصی استفاده کرد و عینک آفتابی به درد نمیخورد.عجب حکایتی شد! خوب من چرا سر شب یادم نیفتاد و یا اصلا چرا حالا یادم افتاده؟! چیکار کنم؟ نگاه بکنم یا نه؟ به وقت ایران میشود ۷:۵۰ دقیقه صبح، و اگر بعد از آن ساعت به وبلاگ سر زدید لطفا نظر ندهید! چون احتمالا یا من بیخیال شدم و خوابیده‌ام و يا نگاه كردم و چشمم مشكل پيدا كرده و تو بيمارستان هستم.


(0) comments

ما نه احتياج به پول، ارتش و نيروي نظامي شما داريم نه احتياج به هيچ چيز ديگر، اگر مايليد بياييد از مردم ايران حمايت معنوي کنيد، ولي شما با امضا کردن قراردادهاي اقتصادي در پي منافع کوتاه مدت اقتصادي خود هستيد نه حقوق پايمال شده مردم ايران. اگر در قرن بيستم قدرتهاي جهاني بر حکومتها سرمايه گذاري کردند من معتقدم که قرن ۲۱ قرن سرمايه گذاري بر ملت هاست.
ـ آقاي پهلوي در جواب آخرين سئوال در ارتباط با نقش زنان در آينده ايران گفت که من از ابتدا در تارنماي شخصي ام متذکر شده ام همانطور که بارها تاکيد کرده ام حکومت سکولار ديگر به حکم قانون الهي نخواهد بود و اين جزء بديهيات است و حقوق افراد بدون در نظر گرفتن جنسيت آنها لحاظ خواهد شد و بايد خط قرمزي کشيد بين اعتقادات مذهبي و قوانين حکومتي. در آينده مسجد و کليسا قانونگذاري نخواهند کرد. البته آقايان روحاني حق اظهار نظر دارند ولي تبيين قانون اساسي و تصميم گيري به عهده نمايندگان مردم در مجلس خواهد بود.




متن کامل سخنرانی و مصاحبه رضا پهلوی با خبرنگاران را در سایت گویا بخوانید.

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۹, جمعه

We are beautiful (be khoda rast migim!)


I am not sad(be joon madaram!)

(0) comments

وقتی میای صدای پات از همه جاده ها میاد،انگار نه از یک شهر دور که از همه دنیا میاد، تا وقتی که در وا میشه، لحظه دیدار میرسه هر چی که جاده است رو زمین به سینه من میرسه........وقتی تو نیستی قلبمو واسه کی تکرار بکنم، گلهای خواب آلوده رو واسه کی بیدار بکنم......
.....

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۸, پنجشنبه

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۷, چهارشنبه

دیروز در کانال CCN بسیاری از قسمتهای خبری و گزارشها و مصاحبه ها مربوط میشد به وضعیت ایران و اینکه قرار بود در کاخ سفید جلسه ای تشکیل بشود و سیاست آمریکا در مقابل ایران را مشخص نماید، ولی به دلایل نامعلوم این نشست به روز پنج شنبه موکول شد.
ظاهرا سربازهای آمریکایی که کربلایی شدند، قرار هست مشهدی هم بشوند! در آینده این سربازان را اینطور صدا خواهند زد؛ گروهبان؛ کبلعلی مشهدیِ، تام جردن!

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۶, سه‌شنبه

MSN مسنجر جدید را دانلود و نصب کرده‌ام، و همانطور که میبینید یک عکس از آن گرفته‌ام و در صفحه گذاشته‌ام.از امكانات جديد در اين مسنجر ميتوان به بازى آنلاين اشاره كرد كه همزمان با بازيهايى مثل تخته نرد ميتوان با طرف مقابل مستقيم صحبت كرد و اگر خط خوبى داشته باشيد، همزمان تصویر همیدیگر را دید و با هم از طریق چت صوتی صحبت کرد.یکی از خوبیهایی استفاده از ویدئو چت و یا چت صوتی در این مسنجر این است که سرعت اتصال بین دو کامپیوتر بسیار بالاست! و یک چیز نسبتا قشنگ دیگر در این مسنجر این است که میتوانید یک عکس کوچک از خودتان در مسنجر نصب نمائید تا هنگام چت کردن با دیگران آن عکس به صورت کوچک در کنار مسنجر بیاید.من در این مسنجر فعلا یک عکس شطرنج گذاشته‌ام كه فكر ميكنم قابل دبن باشد!البته اين سيستمهاي جديد در كنار همان سيستمهاي قديمي از قبيل فرستادن فايل چت صوتى و يا وب كم چت ميباشد.ولى فكر نميكنم كه در ايران اين مسنجر برخلاف اروپا و آمريكا از محبوبيت زيادى برخوردار باشد.و دیگر اینکه برای اینکه بتوانید با کسی به این صورت چت و یا بازی و یا گفتگو کنید باید هر دو طرف ورژن شماره ۶ ام.اس.ان.مسنجر را داشته باشید.



اين هم يك عكس از ياهو مسنجر من است كه در اين چند روز اخير آن را چندين بار از كامپيوتر پاك كرده و دوباره نصب كرده‌ام! همه اسمهايى كه در ليست من بود ﴿ سه نفر﴾ پاك شده‌اند.و اين دو اسم كه مى‌بينيد،دوتا آى دى خودم ميباشد!



يك توضيح را در آخر اضافه كنم؛ من به غیر از این دو آدرس ایمیل﴿یاهو و هات میل﴾ از هیچ آدرس دیگری برای فرستادن ایمیل استفاده نمیکنم، و اگر ایمیلی با اسم من "سهراب منش" دریافت کردید و این دو آدرس در آخر آن نبود این ایمیل مربوط به من نیست و آنرا دیلیت و یا ایگنور کنید.


اگر کسی مایل بود این مسنجر جدید را دانلود کند،میتواند به وبلاگ یک کلیک برای همیشه برود(اگر اشتباه نکنم!)

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۵, دوشنبه

خانم مكاشفه براي من تو نظر‌خواهى نوشته‌اند كه كمتر حرفهاى سياسي بنويسم و يك مقدار هم از زندگى در كنار دريا بگويم.


مكاشفه جان  باور كن من خودم هم خسته هستم از اين وضعيت، ولی وقتی میخوانم که بعد از ۲۵ سال دوباره مملکت برگشته به جای اولش و تازه یادشان افتاده راجب پوشش مردم  طرحهای جدید بدهند دلم میگیرد. وقتی میخوانم که لاریجانی در سخنرانیش میگوید که مردم ایران قبل از اسلام یک مشت آدم بی‌فرهنگ بودند و مايل بودند بيسواد هم بمانند قلبم ميگرد.دلم خون ميشود از اين حرفها وقتى كه مى‌بينم كسى كوچكترين اعتراضى نميكند.


نميتوانم خوشى بكنم؛ وقتی میخوانم دختران ایرانی در شهر و کوچه خودشان مورد حمله و بی‌حرمتى قرار ميگيرند و نميتوانند صدايشان را به جايى برسانند.


مكاشفه جان؛ اینها چند تا دلیل کوچک از هزاران دردی هست که من با خواندنش نمیتوانم خوش باشم و از خوشی بنویسم، میدانم نوشته‌هايم تلخ است.ولى نميتوانم بى‌تفاوت از كنار اين موضوعات بگذرم و خودم را به نديدن بزنم.از اينكه چيزهايى كه مينويسم دلچسب نيست معذرت ميخواهم.


مکاشفه جان؛ دلم می‌سوزد از باغى كه ميسوزد.

(0) comments
۱۳۸۲ خرداد ۴, یکشنبه

آقای هَپَلی!
شهردار جدید تهران گفته؛ باید کار برد مساجد را بالا برد!
احتمالا منظور این آدم هپلی از این جمله این هست که شهرداری در صدد زیاد کردن توالتهای مساجد تهران است، همچنین نوسازی آفتابه های مساجد را در صدر خدمات خودش قرار میدهد! تا دهسال پیش که بیشترین استفاده مساجد در ایران و مخصوصا تهران همان توالتهای مساجد بود، الان خدا میداند که چه استفاده ای برای مردم دارند!
کسی که بلد نیست به سر و وضع خودش برسد، و اینقدر تیپ ضایعه ای داره، چطور میتواند مسئول زیبا سازی و تمیزی یک شهر باشد؟

آفتابه دار سابق مسجد جامع اردبیل و شهردار کنونی تهران،بچه ها محمود راسو صداش میکنند

(0) comments

من نیز چو خورشید دلم زنده به عشق است، راه دل خود را نتوانم که نپویم.

نوشتن تاریخ یعنی شناختن خود و گشودن افقی برای آینده، از راه آگاهی از گذشته!

یا همه دردهای دنیا را برای من خلق کرده اند، یا مرا برای همه دردهای دنیا!

هوشمندی مرد را از روی جواب هايش می توان تشخيص داد و درايت او را از سئوالاتش می توان فهميد.

برای همه دنیا تو یک نفری، و برای یک نفر تمام دنیا

تو را نه براي هميشه با تو بودن نه براي يك عمر زير سقفي نفس كشيدن نه براي اين حرف مضحك كه: – سنگ صبور روزهای سخت زند‌گی‌ام باشی نه براي زيبايي ات نه براي هوس هايم نه حتا براي عشق – كه حرف بزرگي است – تو را مي خواهم فقط براي اين كه يك روز ديگر زندگي را دوست داشته باشم




تماس با نویسنده وبلاگ



PageRank







من میخوانم،شما چی؟



سایتهای مورد علاقه











my widget for counting
<>

[Powered by Blogger]